SFO/SFK Drg. klasserne

SFO og SFK har åbent hver dag til kl. 17.00. Dog fredag til kl. 16.00.

Telefon:

SFO      4611 4542

SFK      4611 4543

Mobil  7268 4543

SFO DRONNINGGÅRDKLASSERNE

I forlængelse af skoledagen har vi SFO og SFK. I SFO bliver børnene i deres klasselokaler og laver forskellige legeaftaler, som er opdelt i 30-45 minutters varighed. De har mulighed for tre aftaler hver eftermiddag, hvor af den ene, er en fast aftale, som er tydeliggjort ud fra et ugeskema. For at støtte børnene i at udvikle deres sociale kompetencer og give børnene en overskuelig eftermiddag, bliver de enkelte legeaftaler visualiseret ved hjælp af en boardmaker-tavle i klassen.

SFK DRONNINGGÅRDKLASSERNE

I SFK samler vi børnene fra tre klasser i et SFK-lokale om eftermiddagen. Børnene starter eftermiddagen med at mødes i SFK’en, og her laver de to til tre aftaler på samme måde som i SFO’en.

De faste aftaler som er planlagt hver dag, og som børnene opfordres til at deltage i, er eksempelvis bordtennis, fodbold, aktiviteter i gymnastiksalen, krea-værksted, spille grupper, rollespil osv.

Hver dag har børnene, ud over den faste aktivitet, mulighed for mange forskellige legeaftaler som de kan vælge ud fra et detaljeret vælgekort. Det kan for eksempel være; lege med lego, tegne, læse, iPad, spille spil, udendørs leg og boldspil.

De børn som har kørselsordning bliver hentet kl. 15.30.