Indskrivning af elev

SKOLESTART, SKOLESKIFT ELLER TILFLYTTER?

SKOLESTART

Dit barn skal starte i skole i det kalenderår, hvor det fylder seks år. Rudersdal Kommune sender i november information ud om indskrivning til skolestart. Her vil du som forældre få information om skoledistrikt og skoleindskrivning. I Rudersdal Kommune starter børnene i et indkøringsforløb den 1. maj, som vi kalder Mini-SFO, hvor børnene lærer skolen og hinanden at kende, så de er klar til skolestart i 0. klasse til august.

Holte Skole er på to matrikler, afd. Grünersvej og afd. Rønnebærvej. Forældre kan i forbindelse med skoleindskrivningen prioritere, hvilken afdeling de ønsker, idet der (for nuværende) oprettes 0. klasser begge steder. Bemærk dog at der ikke er garanti for placering på den ønskede afdeling. Du kan læse mere om kriterier for optagelse i et skoledistrikt med to afdelinger på kommunens side.

Indskriv dit barn her

Vi vil i løbet af november invitere til informationsmøde på Holte Skole, så du kan møde os og høre mere om vores værdier, og hvordan det er at gå i skole her. På siden Skolestart kan du læse om årets skolestart og det dertil hørende informationsmøde.

Du kan læse mere om vores læring under Vores Hverdag.

SKOLESKIFT

Ønsker du skoleskifte fra én af kommunes andre folkeskoler til Holte Skole, skal du kontakte kontoret på 4611 4500. Dit barn kan dog kun blive optaget på en anden skole end distriktsskolen, hvis der er plads på skolen.

TILFLYTTER

Hvis du flytter til Holte Skoles skoledistrikt, har dit barn ret til optagelse på skolen. Du skal kontakte kontoret på 4611 4500 for at høre mere.

Rudersdal Kommune kan du læse mere om skolevalg, skoledistrikter og indskrivning.

Vi glæder os til møde jer.